Neptunnal kapcsolatos információk a Debreceni Egyetem hallgatói számára

Első lépések: eduID regisztráció, kétfaktoros azonosítás

A Neptun használatához először el kell végezni az eduID regisztrációt, és a kétfaktoros azonosításhoz szükséges regisztrációt. Bővebb információt az Első lépések menüponton talál.

Befizetési kötelezettségek teljesítése a Neptunban

A befizetési kötelezettségek (képzési költség, kollégiumi díj, ismétlővizsgadíj, stb.) az egyetem hallgatói gyűjtőszámláján keresztül teljesíthetők. A gyűjtőszámla egy közös számla az egyetem összes hallgatója számára, az egyes hallgatók gyűjtőszámlán lévő egyenlegeit a Neptun tartja nyilván. Ezért a gyűjtőszámlára utalásnál kiemelten fontos a közlemény rovat pontos kitöltése (ld. lent), mert ez alapján kerül az összeg az adott hallgató egyenlegére. A gyűjtőszámlára történt utalással a fizetési kötelezettség még nincs teljesítve. Miután az egyenlegére került a megfelelő összeg, be kell lépnie a Neptunba, a teljesítendő tételeket ki kell választania, és be kell fizetnie. Mivel az utalt összeg nem azonnal jelenik meg a gyűjtőszámlás egyenlegen (az átfutási időről lentebb írunk), ezért érdemes egy kisebb összeget előre feltölteni, így az esetleges váratlan és sürgős fizetési kötelezettség (pl. ismétlővizsgadíj) azonnal teljesíthető. A gyűjtőszámlás egyenlegen maradt összeget bármikor visszautalhatja a Neptunban beállított bankszámlaszámára (ha nincs lejárt határidejű tartozása).
A gyűjtőszámla 2021.08.01-től érvényes adatai:

A gyűjtőszámla száma: 11738008-21489901 (OTP Bank Nyrt.)
Számlatulajdonos: Debreceni Egyetem
Kedvezményezett neve: DEBRECENI EGYETEM- NEPTUN GYŰJTŐ SZL
IBAN: HU04 1173 8008 2148 9901 0000 0000
SWIFT: OTPVHUHB

A gyűjtőszámlára történő utaláskor a közlemény rovatban a Neptun kódot kell feltüntetni, NK-Neptun kód formátumban (Neptun kód végig nagybetűvel írva, ügyelve az O-0, I-1, Z-2, U-V, H-4 stb. megkülönböztetésére, a betűcsere elkerülésére), valamint a hallgató nevét! (példa: NK-AB1234 Vezetéknév Keresztnév). A magyar bankszámláról munkanapokon 16 óráig indított azonnali és egyedi megbízások a következő munkanapon; a 16 óra után, illetve munkaszüneti napon indított tételek a következő második munkanapon kerülnek jóváírásra a Neptunban. Kérjük az átfutási időt vegye figyelembe pénzügyi tranzakciók előtt, nehogy lekéssen a befizetési határidőkről!

Kihez fordulhat a Neptunnal kapcsolatos problémákkal?

Minden ügyintézésnél fontos:
Kérjük, az e-mailben tüntesse fel a Neptun kódját és Azonosítóját/Felhasználónevét!
A jelszavát soha ne adja meg senkinek se írásban, se szóban!

Tanulmányi kérdésekkel az illetékes tanulmányi osztályhoz fordulhat.

A tanulmányokhoz közvetlenül nem kapcsolódó ügyekkel (önköltségi díjak, Diákhitel, ösztöndíjak, diákigazolvány, jogviszony- és adóigazolások, stb.) a Hallgatói Adminisztrációs Központhoz (HAK) fordulhat személyesen vagy a hak@unideb.hu e-mail címen.

A gyűjtőszámlára utalással kapcsolatos problémákkal a Kancellária ügyintézőjéhez fordulhat a gyujtoszamla@unideb.hu  e-mail címen. Kérjük, adja meg a Neptun kódját, az utalás kiinduló számlaszámát, összegét, dátumát!

Nem tanulmányi jellegű, a Neptun működését érintő technikai kérdésekkel az Egyetemi Tanulmányi Nyilvántartási Igazgatóság (ETNYI) ügyfélszolgálatához fordulhat a neptun@unideb.hu címen.

Hálózati azonosítóval (eduID) kapcsolatos problémákkal az Informatikai Szolgáltató Központ munkatársaihoz fordulhat a helpdesk@it.unideb.hu címen. Az e-mailben feltétlenül tüntesse fel a nevét, Neptun kódját, illetve ha már rendelkezik azonosítóval, hálózati azonosítóját!

Tantárgy- és kurzusmeghirdetési problémákkal az illetékes tanszékhez fordulhat.

Elfelejtett jelszó

Elfelejtett jelszó esetén a https://eduid.unideb.hu/unideb/eduid/selfservice/lostpassword oldalon kérheti, hogy a rendszer generáljon egy titkos kódot, és küldje el a regisztráció során Ön által megadott e-mail címre. Az ezután megjelenő oldalon a titkos kódot megadva változtathatja meg a jelszavát. Amennyiben a megadott oldalon nem sikerül a jelszómódosítás, a helpdesk@it.unideb.hu email címen tud jelszó cserét kérni.

A rendszer nem tárol jelszót, így azt sem a Tanulmányi Osztály, sem az Informatikai Szolgáltató Központ munkatársai nem fogják tudni megmondani Önnek! Kérjük, a jelszavát ne adja meg soha senkinek!