Első lépések a Neptun rendszer használatához

1. EduID regisztráció

A Neptun rendszer használatához az első lépés az ún. eduID regisztráció, melynek során Ön létrehozza azt a hálózati azonosítót és a hozzá tartozó jelszót, amellyel a továbbiakban beléphet a Neptunba és az egyetem más informatikai szolgáltatásaihoz is hozzáférhet.

Az eduID regisztrációt ezen a linken végezheti el:

https://eduid.unideb.hu/unideb/eduid/selfservice/neptunreg

2. Kétfaktoros hitelesítés beállítása

Sikeres eduID regisztráció után a Neptun belépő oldalán a hálózati azonosítót és a hozzá tartozó jelszót kell megadnia, majd az első belépés alkalmával le kell töltenie a kétfaktoros azonosításhoz szükséges hitelesítő alkalmazást és abban regisztrálni kell a Neptun fiókot. A hitelesítő alkalmazás által generált 6 számjegyű kódra minden belépéskor szükség lesz (ez mindig változik).

A kétfaktoros hitelesítés beállításával kapcsolatban itt talál leírást, ill. videós segédletet:

Hallgatóknak:
Belépés a Neptun hallgatói webes felületére kétfaktoros azonosítással
   Videós útmutatók

Oktatóknak:
Belépés a Neptun oktatói webes felületére kétfaktoros azonosítással
   Videós útmutatók

Adminisztrátoroknak:
Belépés a Neptun kliens rendszerbe kétfaktoros azonosítással

Elfelejtett jelszó

Elfelejtett jelszó esetén a https://eduid.unideb.hu/unideb/eduid/selfservice/lostpassword oldalon kérheti, hogy a rendszer generáljon egy titkos kódot, és küldje el a regisztráció során Ön által megadott e-mail címre. Az ezután megjelenő oldalon a titkos kódot megadva változtathatja meg a jelszavát. Amennyiben a megadott oldalon nem sikerül a jelszómódosítás, a helpdesk@it.unideb.hu email címen tud jelszó cserét kérni.

A rendszer nem tárol jelszót, így azt sem a Tanulmányi Osztály, sem az Informatikai Szolgáltató Központ munkatársai nem fogják tudni megmondani Önnek! Kérjük, a jelszavát ne adja meg soha senkinek!