Hallgatói WEB terhelés: 0%    ?
Belépés / Login
Hallgatói / Student
 
Belépés hallgatóként * Student login
A belépéshez kattintson a logóra!
Oktatói / Tutorial
 
Belépés oktatóként * Tutorial login
A belépéshez kattintson a logóra!
Hasznos technikai információk a Neptun-rendszerrel kapcsolatban

A Debreceni Egyetem NEPTUN rendszerének eléréséhez hallgatók és oktatók számára csak egy böngészőprogramra van szükség. Nem támogatott böngészőprogramokon előforduló hibákat, észrevételeket nem áll módunkban figyelembe venni, ezekben segítséget nem tudunk nyújtani!

Támogatott böngészőprogramok:
  • Mozilla Firefox
  • Google Chrome

A Microsoft hivatalosan is megszűntette az Internet Explorer 6 böngésző támogatását, így a Neptun.Net 394-es verziójától kezdve a rendszer fejlesztői sem tudnak a továbbiakban támogatást biztosítani az elavult böngészőkhöz. Kérjük, saját érdekében mindenki ellenőrizze böngészőprogramját, és nem támogatott verzió esetén frissítse azt! Nem támogatott böngészőprogramokon előforduló hibákat, észrevételeket nem áll módunkban figyelembe venni, ezekben segítséget nem tudunk nyújtani!

Tárgy-, kurzus- és vizsgajelentkezés előtti javasolt teendők:
A tárgy-, kurzus-, és vizsgajelentkezések előtt javasoljuk, hogy a használt böngészőbeállításokon belül a belépést megelőzően a tárolt gyorsítótárban tárolt adatokat (cache) távolítsák el, ürítsék ki. Több webszerver szolgálja ki a hallgatói tanulmányi adminisztrációt s a böngészők letárolják a böngészési előzményeket és beállításokat. Ahhoz, hogy optimálisan a legkevésbé terhelt webszerverre jelentkeztessen be a rendszer, s nem csak egy korábban mentett, mindig ugyanazon webszerverre próbálkozzon, ami az adott pillanatban lehet túlterhelt is, javasoljuk az alábbi lépések végrehajtását.

Gyorsítótár (cache) törlése Google Chrome használata esetén:
  1. Nyissa meg a Google Chrome böngészőt számítógépén.
  2. Kattintson a jobb felső sarokban található Továbbiak (három, függőleges oszlopban elhelyezett pont) lehetőségre.
  3. Kattintson az Adatvédelem és biztonság menüpontra.
  4. Kattintson a Böngészési adatok törlése felületre.
  5. Válassza ki az Alapok tabfülön belül az Időszakot. (Javasoljuk a Mindenkori érték beállítását) Jelölje be a Cookie-k és egyéb webhelyadatok, valamint A gyorsítótárban szereplő képek és fájlok opciókat, majd kattintson az Adatok törlése gombra.

Ezen művelet elvégzését követően a böngészője ki fogja léptetni minden korábban bejelentkezett felületről és újra használhatja a Neptun felületét is.

Gyorsítótár (cache) törlése Mozilla Firefox használata esetén:
  1. Nyissa meg a Mozilla Firefox böngészőt számítógépén.
  2. Kattintson a jobb felső sarokban található (három vízszintes vonalka) menügombra és válassza ki a legördülő listából a Beállítások menüpontot.
  3. Kattintson az Adatvédelem és biztonság menüpontra.
  4. A Sütik és oldaladatok részben kattintson az Adatok törlése… gombra. A felugró ablakban javasoljuk minden opció kijelölését és ezután kattintson a Törlés gombra.

Ezen művelet elvégzését követően a böngészője ki fogja léptetni minden korábban bejelentkezett felületről és újra használhatja a Neptun felületét is.

Gyorsítótár (cache) törlése Microsoft Edge használata esetén:
  1. Nyissa meg a Microsoft Edge böngészőt számítógépén.
  2. Kattintson a Beállítások és egyéb lehetőségek (három vízszintes pont) menüpontra. Ezen belül válassza ki a Beállítások menüpontot.
  3. Kattintson az Adatvédelem, keresés és szolgáltatások menüpontra.
  4. A Böngészési adatok törlése csoportban kattintson a Törlendő elemek kiválasztása gombra.
  5. Javasoljuk, hogy a Cookie-k és egyéb webhelyadatok, valamint a Gyorsítótárazott képek és fájlok opciók legyenek kijelölve.
  6. Kattintson a Törlés most gombra.

Ezen művelet elvégzését követően a böngészője ki fogja léptetni minden korábban bejelentkezett felületről és újra használhatja a Neptun felületét is.

Hálózati beállítások:
Amennyiben tűzfalat használ, engedélyezni kell rajta a HTTP (TCP/80) és a HTTPS (TCP/443) portokra irányuló kéréseket. Proxy szerver használata esetén a proxyn is engedélyezni kell a forgalmat ezekre a portokra.

Tanúsítványok:
A védett weboldalak eléréséhez a webkiszolgálók olyan tanúsítványokat használnak, amelyeket a böngészők csak akkor tudnak ellenőrizni, ha telepítjük a hitelesítésszolgáltató tanúsítványát a legfelső szintű megbízható hitelesítésszolgáltatók tanúsítványai közé. A védett oldalak a hitelesítésszolgáltató tanúsítványa nélkül is elérhetők, csak ebben az esetben figyelmeztető üzenetet kapunk arról, hogy a böngésző nem tekinti megbízható helynek az adott oldalt.

A hitelesítésszolgáltató tanúsítványa:   TERENASSLCA.pem

Hallgatói web terheltség-jelző:
A kijelző mutatja, hogy a hallgatói webszervereken a maximális létszám hány százaléka van bejelentkezve, az érték 1 percenként frissül! A terheltség függvényében a jelző színe változik:
Zöld jelzés esetén a kiszolgálók nincsenek megterhelve, a kiszolgálás gyors.
Sárga jelzés esetén sokan vannak bejelentkezve, a kiszolgálók terhelése megnövekedett, előfordulhat átmenetileg némi lassulás.
Narancs jelzés esetén nagyon sokan vannak bejelentkezve, a kiszolgálás lassulhat, ilyenkor legyenek türelmesek, a rendszer terhelt!
Piros jelzés esetén a bejelentkezettek száma a maximális értékhez közelít! Előfordulhat, hogy csak több próbálkozás után tudnak bejelentkezni a rendszerbe, a kiszolgálók túlterheltek!